Bagasjen som ble våt

Av og til så kan uhell skje.

Jeg skulle kjøre en tur til Göteborg i Sverige, og på en plass stoppet vi for å ta en kort pause.

En av passasjerene skulle inn for å hente noe i bagasjen sin i side-luka – da oppdaget jeg at der var vått enkelte steder på gulvet i lukene.

Det kan jeg love deg at det er ikke noe stas.

Tenkte et øyeblikk på om det var toalettet som hadde en lekkasje, og det kan jeg si deg at det ville ikke vært en god informasjon å gi til de reisende.

Det kunne vært noe som var knust i en av koffertene – mange teorier som det kunne være.

Husker jeg var spent.

Jeg ringte til min kollega som hadde denne bussen fast, for jeg så jo det at det så ut som vann det som fløt utover.

Det hadde heldigvis ingen dårlig lukt, for det hadde vært en katastrofe.

Håpet på at han kunne gi meg noen gode tips.

Illustrasjonsbilde

 

Min kollega kunne fortelle meg at mater-slangen til håndvasken på do hadde han selv hatt problemer med og måtte selv fikse på dette tidligere.

Vannslangen hadde en evne til å hoppe av.

Det vil si at når noen skulle bruke vasken på do – så rant vannet rett ut i det fri, og landet til slutt på gulvet i lukene.

Heldigvis at feilen var såpass lett å finne, og rent – ikke minst rent.

Informerte de reisende om problemet, og om at dette skulle jeg ta tak i når jeg kom til Sandefjord.

Hadde da bare en god time til jeg var der – og der hadde jeg heldigvis beregnet god tid før ombordkjøring inn på fergen til Strömstad.

Etter at billettene var hentet og delt ut i Sandefjord var der litt tid igjen.

Passasjerene gikk jo selv ombord etter hvert som de fikk billettene av meg og når rett tid kom.

Dermed hadde jeg bussen helt for meg selv, og det er enklere å stelle med slike ting når man er alene synes jeg.

Så da var det å få bort bagasjen, frem med litt verktøy og skru bort den veggen som skilte meg fra slangen opp til håndvasken.

Sette slangen på igjen, få skrudd til slangeklemma – og det ordentlig.

Så var det å skru på plass veggen igjen nede i luka, få tørket opp det vannet som var kommet og på plass igjen med bagasjen.

Heldigvis så var det ikke så mye vann å tørke opp, men det kunne fort ha blitt mye om dette ikke ble oppdaget og gjort noe med.

De fleste hadde heldigvis gode og tette kofferter, så vannet hadde ikke trengt inn i så mange kofferter eller bager – kun litt vann på foret til et par av bagene.

Fordi vannet kom bare når noen prøvde å tappe vann, heldigvis rent vann.

Kan love deg at tiden går fort når slike ting oppstår og man vil jo helst få retta opp i slike feil fortest mulig.

Liker det best når passasjene kan bruke alle finesser og fasiliteter som bussen har å tilby når man er på tur, men ting kan skje når man er ute på reise, det vet jeg – derfor er det greit å ha med seg litt verktøy.

Jeg husker at ingen av de reisende ble sure på grunn av dette, men de tok dette veldig fint.

Har funnet ut at bare man informerer godt, beklager seg og legger seg helt flat – da kommer man lengst.

Alt fungerte perfekt etterpå, og turen videre gikk som på skinner.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg