Intervju eller en date

Det er så koselig med de faste som pendler.

Enten det er skoleelever som skal til skolen, eller om det er de som skal til sin faste jobb.

Noen jobber på verna bedrifter og pendler frem og tilbake dit.

Enkelte av samtalene dem i mellom er veldig fornøyelig å høre på, såpass ærlig skal jeg være.

Illustrasjonsbilde

 

En av dem skulle etter endt busstur tydeligvis på et intervju, og jeg kunne ikke la være med å koble meg på igjen i samtalen og sa:

– Åh, er det på en date du mener?

Maken til latter skal man lete lenge etter.

Han skjønte iallefall hva en date var, for på date skulle han så absolutt ikke.

– Men er ikke en date og et intervju nesten det samme da? – spurte jeg, og fyrte litt ekstra.

Da lo han godt – såpass at han holdt seg for magen.

Utrolig lite som skal til å for å få litt stemning i bussen.

De sprer virkelig glede rundt seg i hverdagen.

Vi trenger alle, vi trenger hverandre.

Alle har vel et eller annet som ikke er helt perfekt.

Uansett status, uansett kropp og utvikling så må vi respektere hverandre.

Ikke le av hverandre, men med hverandre.

Det er det stor forskjell på – om man tenker etter.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg