Traff ei dame på bussen på over nitti år

Det er ikke hverdagskost å ha med seg såpass gammel dame i den alderen.

Hun var bare så skjønn.

Dama lignet mye på min egen mor – blid og utadvendt.

Denne dama var så oppegående, hun var langt fremme for sin alder med tanke på teknologi.

I praten med henne fikk jeg rede på at hun hadde til og med Facebook, nettbank og vipps.

Illustrasjonsbilde

 

Etter hvert som turen gikk kom vi dypere inn i samtalen.

Hun fortalte meg at hun var blitt enke – noe hun hadde vært i en del år, men hadde nå en god venn som også hadde blitt enkemann.

De to hadde mye gleder i hverandre, turer i sammen og hver dag hadde de samtaler over telefon.

Hun ville ikke bruke kamera hver gang når de snakket, for da kunne den andre se hvor gammel hun var.

Jeg skjønte at en slik dame ønsket å fremstå pynta og fin og det var det ikke alltid hun hadde tid til å fikse på før en samtale med kamera.

Hun gjorde meg både rørt og fylte meg med glede på hennes vegne.

Tenk å være så sprek, kunne gå uten stokk, ungdommelig kledd og være så tilstede i nuet.

Hun hadde et humør og væremåte som gledet meg stort som bussjåfør.

Håper jeg også kan få være så sprek når jeg en dag blir nitti år.

Jeg sa at denne turen var for meg et godt utgangspunkt til et blogginnlegg.

Da svarte hun: – Da vil jeg inn å lese, hva er bloggadressen?

– Tenk, nitti år og være så oppdatert!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg