Passasjerene med bagasjen

Jeg skulle overta Sørlandsekspressen på Harebakken.

Min avtroppende kollega sa i fra om at der var litt “småtteri” til bagasje i bakerste luke, men dette skulle ikke ut før vi var vel fremme i Kristiansand.

Så slik sett skulle det bli en rolig og grei tur sørover.

Vel fremme i Kristiansand kunne jeg skjønne min kollega sitt lure smil ved sjåførbytte.

For i begge lukene og på begge sider av bussen var smekk fulle av bagasje.

Illustrasjonsbilde

 

Det var dette min kollega kalte: –  Litt småtteri!

Skulle tro de skulle flytte med alt de eide, ja man skulle tro at de også avviklet et teppefirma – for så fullt var det.

De hadde bestilt en maxi-taxi der borte i Kristiansand til videre transport og som de nærmest fikk fylt opp.

Husker jeg rett måtte de også ha en vanlig taxi til seg selv itillegg, fordi de hadde flere tepperuller og teppene gikk ikke inn i en vanlig taxi.

Jeg kunne ikke annet enn å smile.

Du så komisk, men jeg lot ikke de reisende få se dette kan du skjønne – jaja, hvem vet, de så kanskje mitt smil da jeg åpnet lukene.

Det var litt av et syn kan jeg love deg.

Tilbake på Harebakken sto samme kollega klar til en ny Oslo-tur.

Jeg kunne se hans smil igjen på lang avstand, og hørte hans latter lenge før han rakk bort til meg i fremdøra for nytt sjåførbytte.

Ordet “småtteri” var nok ikke helt rett ord, det var vi begge skjønt enig i – vi begge lo.

Håper de betalte godt for lånet av lukene de hadde fylt opp – noe jeg tviler på, men det gav oss uansett en god latter den dagen.

I skrivende stund kan jeg enda se føre meg det lure smilet, ansiktet og formelig høre latteren til min tidligere kollega som nå er pensjonist.

Jeg tror nok han husker denne turen selv også, for han måtte jo selv laste dette inn i Oslo vil jeg tro.

Utrolig mange ting man får plass til i en buss – de rommer mye når man laster riktig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg