Lengter litt av og til

Har du tenkt på det at noen dager så er det ikke like greit å stå opp, og at slik kan det føles for noen og enhver i blant.

Det regner, man kjenner seg litt alene på jord som det heter.

Man lengter etter noen som ikke er der lengre, som kanskje har flytta.

Kanskje har vedkommende reist hjem igjen etter en fin weekend sammen.

Kan være så ærlig å fortelle deg at jeg av og til kan lengte, lengte etter noen som står meg nære.

Jeg har det slik av og til.

Da er det godt å ha en god familie og venner som er der for en.

At man har et arbeid som man kan få lov å gå til.

Tror det er viktig å sette fokus på alt som gleder når man er litt nedfor.

Som bussjåfør så treffer jeg veldig mange forskjellige mennesker.

Noen er veldig lukket, og det er helt greit.

Man skal få lov å reise med buss og være litt for seg selv, bare slappe av og koble ut.

Andre passasjerer har lyst til å prate, og jeg får av og til del i enkelte sin livshistorie.

Det tar jeg som et stort kompliment.

Hadde med en voksen kar, veldig fortvila – for kjæresten hadde reist i fra han.

En robust sjømann, så riktig tøff ut.

Med diverse tatoveringer og kjede rundt halsen, ring i øret – man skulle ikke tro at slike tøffe gutter feller tårer.

Men det gjør de.

Da når man først får del i en slik samtale måtte jeg finne på noe som kunne oppmuntre han litt.

– Er dette du hadde bygd på ekte kjærlighet, da får du jenta tilbake! – svarte jeg.

Du vet at gammel kjærlighet ruster aldri.

Det er et gammelt uttrykk, men der er mye sannhet i det.

– Og var det bare tufta på bare noen rosenrøde følelser – da får du som er så kjekk en kar ei jente som er enda bedre til din fordel!

Jeg kunne se i speilen at mannen fatta mot, det var som om han skifta ansiktsuttrykk.

Tårer ble tørket bort.

Jeg sier ikke dette for at jeg er bedre enn andre.

Men det er en god følelse når en person går ut av bussen, og at jeg som bussjåfør ser og jeg skjønner at vedkommende fikk noe godt å tenke på.

Illustrasjonsbilde

 

At en slik person kan se litt lys i tunnelen, i en tunnel som for kort tid siden var stummende mørk.

Det er det som var mitt poeng i dette innlegget – finn noe positivt å sette fokus på når ting kan virke vanskelig.

Det å si noe fint til andre kan også være en liten nøkkel til bedring på situasjonen for en selv.

Test det!

Den som hjelper andre blir som regel også hjulpet selv.

Det setter iallefall fokus bort fra ens egne problemer en god stund.

Man skjønner også at ens egne er egentlig ikke så ille allikevel.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg