Hvem satt du på med

En gutt som elsker å ta buss stod å venta på sitt faste busstopp.

Jeg kom med min buss og lurte på om han hadde lyst på en ekstra tur på bybuss.

Det ville han så gjerne.

Han skulle egentlig ta avgangen etter dette, men jeg kjenner han og vet at en ekstratur ville han like.

Bilde er tatt 28. Mai 2007 og her er jeg med en gruppe pensjonister til Valle i Setesdal.

 

Jeg spurte om hvem han satt på meg hitover.

Da svarte han som om det var en innøvd replikk: – Thorbjørn Egner kjørte meg hit!

Jeg lurer på om dette var på grunn av hår-sveisen, eller om sjåføren var noe treg – det vites ikke.

Så hvorfor min kollega ble sammenlignet med mister Egner er der ingen som vet.

Ingen på min ring eller trase på den tiden hette Thorbjørn, så det kunne ikke være på grunn av navnet.

Uansett, vi foran fikk iallfall en god latter i bussen.

Jeg liker slike som er slagferdige og som svarer rett ifra levra.

Gutten selv var også fornøyd med sitt svar da han så at vi andre rundt han lo.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg