En av mine passasjerer ble matforgiftet

Å få trøbbel med magen er ikke noe greit, og spesielt ikke når man er på tur.

Vi kom hjem sent, og en av mine passasjerer hadde fått i seg noe på et spisested som hun bare ikke tålte.

Vi måtte blant annet stoppe langs veien for at hun kunne få spydd, og dette er ei som bare ikke vil være til bry.

Fikk høre senere at da hun kom hjem oppsøkte hun lege og fikk medisiner den natta.

Dette var fryktelig leit – sånn skal bare ikke skje.

Jeg liker best når alle har det fint på mine bussturer.

Da et år var gått, en ny tur til samme sted stod for døren – fikk jeg se at samme person ville være med på en ny tur.

Vi hadde også det året planlagt stopp ved samme restaurant som året føre.

Jeg husket jo på historien fra i fjor, selvsagt.

Så da det ble bestilt bord for bespisning igjen – fikk jeg forklart for restauranten hva som skjedde sist jeg var der med min gruppe.

Sa i fra om at et pizza-stykke som var dårlig, og jeg sa at en kokk som også var med sa den gangen: – Det pizza-stykke ville ikke jeg ha spist!

Han stod noen hakk foran henne og hadde selv vurdert på å smake, men med sitt trente øye avstod han fra fristelsen.

Spisestedet syntes dette var leit å høre.

De bad meg om at om dette skjedde igjen – så ville de gjerne høre om dette omgående.

Aller helst ville de ha hatt denne tilbakemeldingen med en gang for å få luka ut årsaken, og det skjønner jeg.

Som et plaster på såret så sendte de til meg en kupong for en buffe inklusiv drikke, og som jeg kunne påskjønne henne med.

Illustrasjonsbilde

 

Når vi da skulle på tur igjen – var det veldig koselig å kunne gi denne overraskelsen til denne passasjeren ved ombordstigning på bussen.

Det var nok en ting hun ikke hadde regnet med.

Hun ble iallefall veldig glad når hun mottok kupongen fra restauranten.

Tror ikke hun tenkte på hendelsen fra året føre da hun steg ombord hos meg.

Det kaller jeg service..

Sist men ikke minst – det var en stor tillit fra restaurantens side.

Slike overraskelser liker jeg å dele videre når det ble som det ble.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg