Hva heter du i virkeligheten da

Kan huske vi satt oppe i andre etasje i det gamle bygget på Rutebilstasjonen i Arendal.

Året var 1994.

I et bygg som ble revet i år 2002, så dette er en stund siden.

Jeg hadde litt kaffe der, og slo av en prat med mine gode kollegaer.

Slike kollegatreff er verdifull tid sammen.

Mens vi satt der spurte en av mine kollegaer til en ny kvinnelig kollega:

– Hva heter du da?

Hun svarte jo på det: – Jeg heter, Maiken!

– Åja, sier du det!

– Men hva heter du i virkeligheten da? – spurte han litt undrende.

– Jeg heter Maiken!

Det synet var ubetalelig.

Den gangen gikk vi med røde vester som var del av uniformen til ATS

Og der var ikke mye som skilte han på den fargen.

Han ble ganske flau.

Heldigvis tok hun det veldig fint.

Navnet hennes er jo så fint.

Men det var ikke alle som hadde hørt det før den gangen.

Nå er jo det navnet mye mer kjent.

Navnet Maiken er mer og mer brukt.

Gode minner for meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg