Hengerne som mista sin last

Forbi Timeneskrysset i retning Kristiansand var jeg nære på.

Nære på med å få en bil inn i fronten på bussen.

Jeg lå i venstre fil slik at de som var i akselerasjons-feltet ut fra Kjevik kunne fra Timeneskrysset kjøre inn på E-18 uten at vi hindret hverandre.

Men plutselig så dro bilen som lå rett foran i høyre fil en brå sving over i min kjørebane.

Han skifta felt plutselig, så jeg måtte bremse.

Jeg skjønte fort hva som skjedde.

Bilen foran han igjen hadde en tilhenger med en sofa på.

Illustrasjonsbilde

 

Denne sofaen lå plutselig i hans veibane, og så vidt at det ikke smalt mellom sofaen og bilen.

Skjønte hvorfor han skifta fil, men jeg tror ikke han tenkte på hvor nært han kom meg i sin iver for å unna-manøvrere.

Derfor er det en fordel med å holde avstand.

Det rare er at i samme område, på broa øst for Varoddbroa opplevde jeg nesten det samme.

Da var jeg på vei til Arendal.

Bilen foran meg hadde også en tilhenger.

Hengeren var lastet med vinduer kan jeg huske.

Også han hadde sikra lasten sin for dårlig, og mista et vindu med karm midt på broa.

Jeg fikk sett dette tidsnok og slapp å bråbremse, slapp å hive bussen tilside.

Denne sjåføren så at deler av lasten plutselig ble borte.

Begge disse sjåførene burde ha sikra lasten sin bedre.

Det kan også være lurt, veldig lurt å holde god avstand til kjøretøyet foran.

Spesielt om forankjørende frakter en tilhenger med løse deler på.

Vil oppfordre alle til å holde god avstand til forankjørende.

Som en politimann sa til meg: – Stol ikke på andre i trafikken enn deg selv!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg