Fikk tilbud om å se puppene

Kan tro som bussjåfør kan man oppleve mange rare spørsmål.

Og til tider blir vi møtt med de utroligste ting.

Ei dame i Arendal kom bort til meg litt før bussavgang å spurte: – Kan jeg låne 100 kroner?

Jeg var litt opptatt der da.

Holdt på å gjøre klar bussen til avgang, og rakk dessverre ikke å svare raskt nok.

Lite visste jeg om at hun ikke ville gi seg.

Så fikk jeg spørsmålet eller tilbudet om man kan kalle det det på nytt – ja nesten uten valg.

– Kan jeg låne 50 kroner da – så skal du få se puppene mine?

Før jeg rakk å svare hadde hun dratt opp genseren.

Og der så jeg rett inn i fronten på barmen hennes.

Ingenting var skjult.

Jeg ble så paff at jeg hadde ikke ord.

Slike syn er ikke hverdagskost.

Tror nok hun skjønte at jeg ikke vil gi henne mer penger til å drikke for.

For genseren gikk heldigvis fort tilbake til normal posisjon.

Det ble bare en god latter for oss begge.

Dette synet fikk en bekjent av meg også se.

En bekjent som skulle sende ei pakke med bussen.

Han lo så han grein.

Vet ikke om det var av meg han lo.

For jeg ble bare stående å måpe.

Jaja, vet ikke om man kan kalle dette krydder i hverdagen.

Men jeg husker det godt kan du si.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg