Snøballen som traff frontruta

Jeg kjørte gjennom ei koselig bygd, og på veien til sentrum fikk jeg en snøball i frontruta.

Illustrasjonsbilde

 

Den kom som ei kule, det smalt, og jeg kunne se at frontruta fikk en skade som følger av snøballen.

Slike store frontruter til busser er ikke billige.

Jeg stoppet og forta meg ut, men fikk se at gutten la seg på sprang.

Det var da man skulle hatt bedre tid og kondis.

Jeg hadde dessverre ikke mulighet til å løpe etter.

Men i bussen hadde jeg heldigvis en passasjerer som fikk se hvem dette var.

Personen ombord kunne navngi hvem som sendte snøballen imot oss.

Dermed kunne jeg sende opp en rapport til min leder om hendelsen, og han fikk også navnet på gutten som hadde gjort det.

Så den gutten kaster nok ikke flere snøballer på noen kjøretøy mer.

Jeg var bare så takknemlig for at jeg hadde folk i bussen som så det hele, og som kjente denne gutten godt.

Faren til gutten ringte meg noen dager senere etter hendelsen, for han ville ha min versjon av dette.

Godt at det ble tatt tak i når slike ting skjer.

Uskyldige ting og som ikke var ondt ment kan få store konsekvenser.

Tenk litt på det om fristelsen blir for stor!

Det går an å ha det gøy uten å gjøre skade.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

4 kommentarer
    1. Man tenker det er uskyldige rampestreker, men fint gutten fikk beskjed om at det kunne skjedd noe verre. Og at han sikkert ikke gjør det igjen. For NÅ vet han 🙂

      1. Det er sant, Frodith. Antagelig var der en sten i den snøballen. Det er jo ting som sikkert ikke gutten tenkte over. Uansett godt at faren hans ville ta tak i dette og høre det også fra min side. Det ble nok en oppvask der hjemme.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg