Fikk en hånd som tok tak i meg

Jeg kjørte nedover fra Telemark, og hadde med ei eldre dame som satt ved fremdøra.

Vi kom i prat.

Illustrasjonsbilde

 

På den tiden så skulle jeg om kort tid kjøre en tur til Sverige, og visste at jeg hadde en ledig plass igjen i bussen.

Jeg spurte om hun hadde lyst til å bli med.

Og uten å tenke seg om svarte hun: – Ja!

Trodde hun måtte snakke med de hjemme, men hun var alene og hadde ingen å ta hensyn til.

Da vi kom til Varberg i Sverige noen dager senere – var der ei som tok tak i armen min.

Da så jeg ned på ei eldre og litt kortvokst dame.

Det var samme dama som jeg tidligere hadde spurt om å bli med på tur.

Hun stod der med tårer i øyene, og hadde litt vanskelig for å uttrykke det hun skulle si.

Hun sa: – Alf Otto, du vet ikke hvor mye denne turen har betydd for meg!

Og hun la til: – At du ville ha meg med!

– Nå har jeg fått noen å snakke med, og det med folk i alle aldre!

– Jeg har fått venner for livet! – og hun tørket bort enda en tåre.

Hun handlet ikke stort på turen slik jeg fikk inntrykk av, men hun ble med for turen sin skyld, for å komme seg litt ut.

Jeg fikk få dager etter endt tur se hennes dødsannonse.

Det gjorde inntrykk.

Da er det spesielt for meg når jeg er på denne plassen i Varberg.

Tankene går ofte til denne gamle dama.

At så lite kunne bety så mye.

Jeg er takknemlig for at hun fikk oppleve denne turen – og det i tide.

Det å vise litt omtanke i hverdagen kan bety mye for den som får oppleve det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg