Bekymret over om alt ble overført

Av og til hender det at de nye plastkortene slutter i virke.

De kan bli skadet på en eller annen måte, for eksempel på grunn av feil oppbevaring.

Ei eldre dame hadde et slikt plastkort, men det var ikke lesbart lengre i våre maskiner.

Jeg tok det inn og gav henne et nytt kort, et såkalt verdikort.

Det nye kortet var den gangen verdt 50 kroner i seg selv.

Nå hadde hun iallefall et kort som kunne oppdateres, og ny verdi kunne legges inn slik at hun fikk betalt for sin tur.

Hva som eventuelt lå igjen av verdi på det gamle kortet kunne ikke jeg gjøre noe med.

Illustrasjonsbilde

 

Da hun fikk høre at det var bare de på kontoret som kunne få overført eventuell saldo fra det gamle kortet – spurte hun meg:

– Får jeg da overført den ene krona og de sytti ørene som ligger igjen på mitt gamle verdikort?

– Det gjør du helt sikkert! – svarte jeg.

Da er de oppdaterte på sin økonomi – og det i detalj, men det sa jeg ikke til henne.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg