Slengkyssene var ikke til meg

Jeg var på vei ut fra rutebilstasjonen i Tvedestrand.

Rett før jeg skulle inn på veien og bortover forbi Kjenna fikk jeg se at ei jente stod på parkeringsplassen å sendte slengkyss til “meg”.

Illustrasjonsbilde

 

– Du verden! – tenkte jeg – ho var ikke snau.

Jeg følte at jeg kunne jo ikke gjøre slike moves tilbake – det kunne jo sett litt kleint ut.

Så for å besvare henne tok jeg bare å vinket høflig tilbake og smilte.

Men i side-speilen fikk jeg se at jenta fortsatte sine slengkyss og det med uforminsket styrke og intensitet.

Hun fulgte med med blikk som gikk lengre og lengre bak på siderutene mine i forhold til bussens fremskridelse.

Jeg skjønte fort at slengkyssene var til en annen som var i ferd med å gå bakover i bussen for å sette seg.

Litt rart at hun begynte med mitt sidevindu – hun kunne vel ikke tro at passasjeren fikk førerstolen min liksom.

Jeg har tenkt litt på det i ettertid om at denne gutten må ha stått foran hos meg siden hun begynte såpass tidlig.

Mitt sidevindu ble liksom i rett vinkel liksom i forholdt til han.

Hadde jeg vært ungkar og spellmann kunne denne opplevelsen vært en veldig fin opplevelse siden det føltes som om de først var retta mot meg.

Men det hadde blitt like rask nedtur når en så at blikket hennes fulgte en annen som gikk bakover for å sette seg.

Jeg måtte smile litt der for meg selv i det jeg kjørte ut fra parkeringsplassen i Tvedestrand.

For meg ble det bare en artig opplevelse.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg