Ønsker å bruke bloggen til oppmuntring

Mitt innerste ønske for meg er at bloggen kan brukes til oppmuntring.

Jeg har merka meg at bloggen for meg har ofte vært en fin nøkkel inn til enkelte og kanskje spesielt ungdommer.

Det er tydelig at mange er glad i å lese.

Er det noe som gleder meg stort er når jeg får lov til å være til nytte og til oppmuntring for noen.

En ung mann kom inn på bussen en dag og var ikke helt seg selv slik jeg kjenner han.

Han hadde fått bekreftet av lege at kroppen trengte ro en lang stund på grunn av yrkesskade, og som igjen gjorde at han var ikke helt seg selv slik jeg var vant til å se han.

Mange fremtidsplaner var nå lagt på is, og han gav uttrykk for at han nå hadde store smerter både dag og natt.

Jeg kunne jo på sett og vis sette meg inn i hans situasjon, fordi jeg selv ble satt ut av drift det året jeg var sykemeldt selv.

Vet litt om det når fremtidsplanene må justeres og hvor tungt ting da kan være.

Man kan vel si at man kjenner til de fleste rom i kjelleren.

I forkant noen få dager før han var på bussen hadde jeg lagt ut en blogg som jeg visste han kanskje kunne dra litt nytte av – og det sa jeg til han.

Jeg sa til han: – Det innlegget er nå dedikert til deg!

Noen få dager etterpå fikk jeg en melding på Messenger fra denne unge mannen på bussen.

Da hadde han lest innlegget mitt, og han tok de ordene i innlegget til seg slik jeg hadde håpet.

Illustrasjonsbilde

 

Legger ut linken til det innlegget her tilfelle du som leser også trenger en liten oppmuntring i hverdagen.

Trykk gjerne på linken under.

Jeg er ikke børsnotert

Der mot slutten er der noen setninger som i allefall ble til oppmuntring for han – da var og er mye oppnådd for meg med hensyn til bloggen jeg deler.

Den tilbakemeldingen jeg fikk gjorde så godt – at den kan jeg leve lenge på.

Av og til kan man alle oppleve litt tunge dager – eller?

Det er kanskje ikke slik for deg?

Jeg vil si at da er det godt å vite at man kan dele det med noen.

Da blir som regel det tunge litt lettere å bære og med venner blir også gledene dobbelt så koselige.

En venn er noe alle burde ha.

Kanskje det å bry seg om en i hverdagen er en god begynnelse for oss alle.

Ingen kan være en venn for alle. men alle kan være en venn for en.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg