Når damene er på tur til byen

Noe jeg setter stor pris på er når damene av den eldre garde skal til byen å kose seg.

Da treffer de hverandre på cafe og jeg får mange koselige samtaler når de er på vei med bussen.

Illustrasjonsbilde. Bilde er tatt 21. Mars 2020 i Krags gate i Risør. Snart er det vår.

 

Enten er de på vei til byen eller når de skal på vei hjem – ja av og til begge veier.

Den ene damen har jeg fått ekstra god kontakt med – så hun vet jeg tåler litt skøy.

– Har du vært å truffet mannfolk nå? – sa jeg på en av hjemturene her om dagen.

– Hadde vi bare fått noen mannfolk vi kunne kneka oss på hadde det ikke vært farlig! – fikk jeg til et noe uventa svar.

– Du vet det kan bety så mangt! – sa jeg og fikk blikkontakt med henne i speilen.

– Du må ikke tenke fransk! – sa hun og lo.

–  Ordet “fransk” har jeg aldri hørt før i en slik sammenheng! – sa jeg, men skjønte at det måtte bety det samme som “koffert”.

Skjønte jo det at hun kunne tenke seg at damer og menn kunne menge seg sammen ved bordene, men ordet hun brukte kunne fort misforstås.

Hadde ikke forventa en slik ordbruk fra den kanten.

Uansett, de gir meg så mange gode gullkorn i hverdagen når jeg får kjøre så gilde damer og menn som skal til byen for å treffe hverandre på cafe.

Der blir nok mange verdensproblemer løst vil jeg tro.

De verdensproblemene som ikke blir ordnet på cafe tar vi på bussen.

Løst blir dem i løpet av dagen – tro meg!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg