Gode minner fra turene til Vegårshei skole

Ofte så kommer det gode minner frem når man tar frem bilder og hører på fin musikk.

Det er kanskje slik for deg også?

Bilde er fra Storbrua i Åmli kommune, tatt da jeg var på vei ut fra Gisletveit den 11.06.14.

 

Der oppe på Gisletveit henta jeg den første skolegutten på den skoleruta – en fin tur på alle vis.

Nydelig natur begge veier og tilgang på gode samtaler fra første stund.

Hadde jo med barn fra første til tiende klasse.

Det var alltid lystbetont å få kjøre den traseen – selv om en av og til måtte frem med kjettingene vinterstid.

En dag da vi kom til Ubergsmoen og flere skolebarn var kommet på – fikk jeg se en bil på motsatt side.

Jeg la merke til at sjåføren ville stoppe meg.

Det tok ikke lang tid før jeg skjønte at ei av skolejentene i bussen hadde glemt sitt niste-skrin, for faren stod der ved sin bil og vifta med skrinet.

Da jeg stoppet sa jeg til den ene jenta ombord: – Din pappa står der på den andre siden, jeg tror du har glemt noe!

Faren kom over til der jeg stod med bussen og gav henne niste-skrinet i fremdøra.

Hun ble veldig gald, hun smilte fra øre til øre.

Etter at hun hadde satt seg og vi var i bevegelse videre fikk jeg høre fra en av guttene i baksete:

– Ikke bare kjenner han oss skoleelever, men Alf Otto kjenner “piskade” våre foreldre au!

Det var nok ikke meningen at jeg skulle høre den setningen, men den setningen gjorde så godt, og den glemmes ikke.

Der er mange fordeler med å ha god kontakt med de man har ombord.

Føler det gir en ekstra trygghet begge veier.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg