En passasjer betalte dobbelt

En passasjer skulle fra Vinterkjær til Risør og betalte for sin billett.

Han hadde ikke noen motsigelser på det og dro VISA kortet uten å nøle.

Alle må jo betale for sin reise, men da billetten var i hans hånd sa han: – Å jeg som allerede hadde en gyldig billett!

Han hadde da kommet med min kollega fra en korresponderende buss til Vinterkjær og skulle videre med meg.

Mannen glemte selv at han allerede hadde kjøpt billett helt frem til Risør.

Bilde er tatt på Bygdøy 18. August 2006 i anledning en av flere turer for RTB og Nettbuss Travel. Strekning Oslo – Bergen t/r.

 

Dette var noe jeg ikke visste om da han kom ombord i min buss.

Den nye billetten hos meg var betalt med et VISA kort, så den kunne jeg ikke få makulert.

– Du vet at alt som er koselig og fint må man som regel betale litt ekstra for! – sa jeg og blunket til mannen.

– Det har du rett i, Alf Otto. Det var koselig å se deg igjen! – svarte han.

Mannen smilte og innrømmet at feilen var hos han selv.

Jeg så til at han fikk seg en ny tur av meg senere uten å måtte betale på ny – da på samme strekning.

For ingen liker å betale for mye.

Jeg liker fornøyde passasjerer.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg