Denne tror jeg du har mer glede av

En ung gutt hadde dessverre vært så uheldig å mista førerkortet, det var noe han for lenge siden hadde sagt.

Illustrasjonsbilde

 

Selv om det ikke var rett det han hadde gjort – så må jeg si at en kan få ondt av dem som mister det – det er liksom så unødvendig.

Har selv opplevd å gå et år uten førerkort for stor bil, men da på grunn av operasjonen jeg hadde.

Det var rett og slett et stort savn, et savn å ikke kunne bare gjøre jobben sin.

Heldigvis fikk jeg beholde selve bil-delen, så jeg var heldig tross alt.

Tilbake til denne gutten på bussen – så fikk jeg se en stor optimisme når han sa til meg på siste tur før helgen:

– Til mandag skal jeg ha oppkjøring igjen på stor bil!

Jeg ble så glad på hans vegne at man skulle tro det var en selv som var i den situasjonen.

Det er så bra når det lykkes for den man omgås med i hverdagen.

I det gutten skulle gå av bussen og i det han takket for turen og ønsket meg god helg sa han:

– Denne må du ha, denne tror jeg du har større glede av enn det jeg har! – og gav meg en colaboks som var så iskald – ja det dugget av den.

Den fristelsen kunne jeg ikke motstå, selv om jeg tror han også kunne fått bruk for den – om ikke annet til mandag uka etter.

Uansett, en utrolig fin oppmuntring – så uventa liksom.

Om han fikk seg førerkortet tilbake vet jeg faktisk ikke i skrivende stund, men siden han er yrkessjåfør vil jeg tro det ble en lett oppgave.

Jeg takket for colaboksen og fikk ønsket han lykke til med ny oppkjøring på stor bil.

Det er iallefall en veldig god følelse når man kan ha en slik kontakt med enkelte av de reisende at de ønsker å fortelle meg både de gode og til tider de dårlige opplevelsene i ens hverdag.

Ikke alle ville fortalt om at en har mistet førerkortet som yrkessjåfør – er ikke sikker på om jeg ville gjort det.

Derfor er det ekstra stas for meg å kunne høre at nå var det lys i tunnelen – slik som det var for denne koselige gutten på bussen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg