Barnehagen på tur

Jeg fikk på noen barn fra en barnehage i distriktet.

De var ledet av to fantastiske tanter som skulle passe på dem.

Barna og tantene skulle inn til et besøk på den nye videregående skolen i Tvedestrand.

Her står jeg å beskuer soloppgangen, Gjeving 18. Desember 2023.

 

Jeg spurte: – Skal de inn for å se hvilke linje der er å velge for neste skoleår?

De var nok for små til den type hensikt – det skjønte jeg også, men det ble en god stemning der foran.

På turen innover mot byen ropte de ofte på sine tanter.

Navnene på tantene ble ropt i det ungene ropte: – Se på det, se på det! – og pekte rundt på det de så i den store verden.

Det var ekstra stas å høre samtalene barna seg i mellom.

Noen av dem hadde faktisk tatt buss før – ja, helt til Arendal.

Det er jo som musikk i mine ører.

Da den ene gutten på ankomst gikk ut sa han til meg: – God jul og kos deg med pizzaen!

I det den siste tanten gikk ut sa jeg: – God jul, Ingunn!

Hun snudde seg og lurte: – Visste du mitt navn, sjåfør?

Jeg måtte jo gi et høvelig svar som det heter, for jeg kjente henne jo ikke.

– Du kan si det slik at jeg fikk med meg navnet ditt på turen innover!

Var det rart, barna hadde jo så mye å fortelle og spesielt til Ingunn.

Ingunn satt nærmest meg, så det var vel derfor jeg hørte hennes navn og hennes svar mest.

Tantene var gode til å se barna, det skal de ha.

Svarte dem så godt de kunne og tantene gav dem en god turfølelse for de små.

Ingunn smilte til meg der hun stod, takket for turen og ønsket meg også en god jul.

Jeg synes det er veldig koselig med slike passasjerer.

Ekstra stas om jeg av og til på turen kan fange opp navnet slik som dette.

Da om de har godt humør og har sans for litt humor – ja, da kan dette skje om de sitter på med meg.

– Til slutt vil jeg få ønske dere som leser, til dere som er faste følgere av bloggen min en riktig god julehøgtid!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg