Tisset i en pose på bussen

Det er ikke alltid like enkelt å vite hva man skal gjøre.

Spesielt når man skal rekke flere ting samtidig, og alt er like viktig.

Noen skal rekke fly, andre har sine avtaler.

Mange står kanskje langs veien å venter på oss og tenker: – Hvor i all verden blir det av bussen?

Hadde ikke en app som informerte om vår posisjon i sanntid da.

Kanskje har enkelte sett feil på klokken og skulle egentlig ha tatt bussen føre, men rakk den ikke.

For det hender også av og til.

I slike tilfeller er det fint om bussen er på tiden.

På vei til Kristiansand så gjorde jeg et kort stopp i Grimstad.

Et normalt stopp for å slippe av og ta på folk.

Billetterte dem, og var deretter klar til å reise videre mot Kristiansand.

Rett før avgang i Grimstad kom det frem to damer.

Tror de kom på bare noen få stopp tidligere.

Begge var litt små-brisene.

De spurte om de kunne gå ut for å gå på do.

Jeg var allerede noen få minutter forsinket, og ytterlig forsinkelse hadde jeg ikke lyst på.

Hadde jo korrespondanser som jeg også skulle rekke.

De to hadde jo ikke sittet på i bussen så veldig lenge, så noen minutter til burde kunne gå tenkte jeg.

Av erfaring så vet jeg at slike pauser for enkelte også kan innebære å skaffe seg mer å drikke på.

Drikke hadde de tydeligvis fått nok av.

Mer av det flytende trengte de ikke.

Så jeg svarte dem på en vennlig måte: – Det blir ikke til at jeg venter lengre her!

– Vil dere, så kan dere gå av bussen, og bruke samme billett hos min kollega, men da på neste buss!

Det ble mitt tilbud for dem.

Jeg hadde tross alt korrespondanse som sagt.

Blant annet med buss videre inn til flyplassen, Kjevik.

Ville jo ikke la de to alene unødig forsinke meg eller de øvrige passasjerene noe mer.

De takket nei til mitt tilbud, og satte seg fint tilbake på plass.

Følte nok at det var ikke så prekært som først antatt.

Da vi kom til Lillesand hadde jeg faktisk fått kjørt inn litt av denne forsinkelsen.

Fine veier der mellom de to byene.

Håpet på at innkjørt tid kunne bistå dem med deres ønske om å få gå på do.

Da jeg stoppet i Lillesand tilbydde jeg dem om å få gjort sitt ærend.

Dette var den gangen vi kjørte nedom selve rutebilstasjonen i byen der.

Og der ville jeg ha ventet på dem.

For da visste jeg litt mer om tiden vi hadde igjen til rådighet.

Det er ikke noen behagelig å reise når man er trengt, såpass vet jeg også.

Der var det toalett – rett ved den gamle rutebilstasjonen.

Visste at der kunne de også få vasket sine hender etter endt toalett-besøk.

Og den gangen nede i selve Lillesand så var det ikke så lett å skaffe seg mer å drikke på.

Da måtte de ha gått et stykke, og det i feil retning i forhold til doen de skulle på.

Men damene, de gikk bare ut.

Tente seg en røk og slappet bare av liksom.

Jeg gikk ut og viste dem hvilken retning toalettet var, men dit skulle de ikke.

Jeg tenkte: – Hva har skjedd?

– Det går fint nå! – svarte dem, og smilte som om ingenting hadde skjedd.

Jeg gikk inn igjen i bussen.

Da kom det frem en kar som kunne fortelle at de hadde alt fått tisset.

– I all verden! – tenkte jeg.

De hadde da tatt en pose, brettet ned trusa.

Lagt posen i rett posisjon under sine skjørter, og tisset i posene – bak i bussen.

Heldigvis knytta de posene etter bruk.

Takknemlig for at posene var nye og tette.

Damene tok heldigvis posene med seg ut på ankomst i Lillesand, og kasta sine dråper i søpla der.

Helt utrolig, men sant.

Kan være lurt å tisse før man reiser med kollektivtrafikk.

Iallefall dersom det ikke er toalett ombord.

Og begrense inntak av drikke undervegs.

Alle skal rekke noe på ankomst, tro meg.

Da er det fint om bussen er i rute, og ikke unødig blir hindra.

Skulle ikke sagt noe om dette var eldre mennesker, og som gikk på vanndrivende.

Men slike personer er normalt ikke ute etter å skaffe mer å drikke på heller.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg