Et siste farvel

Noen ganger så skal kjærester sende avgårde sin elskede med bussen.

Man ser de tar avskjed.

Noen tørker litt tårer, noen klemmer og kysser.

Og det skjedde igjen, rett på utsiden av bussen min i Arendal.

Du som de kysset.

Jenta gikk etter hvert inn.

Plasserte seg i sitt sete, og man kunne se de vinket til hverandre gjennom vinduet.

Men tror du ikke!

I det jeg skulle lukke døra kom plutselig gutten også inn.

La inn sitt ungdomskort til registrering på maskina, og satte seg ved siden av henne.

Han ville ikke gi slipp på jenta så lett, men ble med henne på første del av reisen.

Men det var bare opp til første busstopp.

For på toppen av Vestregate så ble stoppsignalet aktivert.

Der gikk han av.

Men han fikk tross alt noen sekunder lengre med sin utvalgte.

Kan tro de var glad i hverandre.

Og de skjulte det ikke heller kan du si.

Koselig å beskue når slikt hender.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer
    1. Takk for koselig tilbakemelding, Ida Marie. Jeg er priviligert som får ha et slikt yrke som jeg har. Treffer veldig mange forskjellige personer som bussjåfør. Og felles for dem alle er – de er alle unike. Ingen er like. Og etter operasjonen i 2017 så har jeg blitt mer takknemlig for både de små og store øyeblikk i ens hverdag. “Mitt liv som sykemeldt” har jeg skrevet litt om det som skjedde med meg i 2017. http://countryekspressen.blogg.no/1519365648_mitt_liv_som_sykemeldt.html

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg