Forsinket under veiarbeidet

Da de lagde den nye firefelten borte ved Dyreparken i Kristiansand, da ble der en del forsinkelser.

Dette ble også varsla i forkant i både media og i våre rutetabeller den gangen.

På vei til Kristiansand så ble jeg veldig forsinket pga dette, og en passasjer kom frem og lurte på om vi rakk toget videre til Stavanger.

Illustrasjonsbilde

 

Det gjorde jeg jo ikke.

Rakk ikke bort til min egen avgang i retur en gang, et tidspunkt som var tidligere enn hva toget hans hadde til avgangstid.

Da spurte min passasjer: – Hva vil du, sjåfør gjøre med det?

Jeg svarte: – Jeg ville tatt en tidligere avgang – for å være sikker på å rekke bort i tide!

Han bad da om å få en taxi.

Jeg prøvde å overbevise han om at da hadde jeg ca 50 personer til – og som sikkert kunne tenke seg å få sin egen taxi.

Kan jo ikke gjøre forskjell – alle haster til der de skal til.

Og det tar tid å bestille og fremskaffe til så mange personer.

Han måte jo se selv at vi stod dønn stille til tider.

Ingen taxi kunne komme fortere frem enn hva vi i bussene kunne – når trafikken først stod stille.

Jeg fikk sagt at dette er en forsinkelse som var varslet, den var forventa, men allikevel så var der lite forståelse å få.

Det er i slike situasjoner man kunne hatt lyst til å si noen velvalgte ord, men det er sikkert lurest å tie stille.

Fikk bare smile og se glad ut – selv om alt tydeligvis bare var min feil og jeg burde ha ordna opp for han.

Det var så fråden stod, og ord som ikke egner seg på trykk – de kom uten varsel fra denne oppgitte mannen

Skulle så gjerne ha hjulpet alle.

Men av og til så blir vi forhindret i å gjøre det.

Kan informere deg om at det er skjellen at bussen er forsinket uten en god grunn.

Det hjelper godt at alle har sine betalings-midler klare ved ombordstigning.

Da tenker jeg på til det daglige – da uten veiarbeid, enten det er kort eller grunker som skal benyttes.

Takknemlig for at de fleste skjønner dette.

Refleks og bruk av lys på mobil det hjelper oss sjåfører i å se dere langs veien.

Det gjør at vi kan få en behagelig oppbremsing og stopp ved ditt ståsted.

La oss håpe at alle kommer seg vel frem og i tide.

For vi vil gjerne ha dere ombord på våre busser.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg