Du kan få nummeret til mamma

Ei gruppe skolebarn kom inn på bussen og den ene jenta spurte: – Kan ikke du være med meg hjem i dag, Alf Otto? – Du kan få nummeret til mamma!

– Nei, jeg kan ikke det, jeg tør ikke å ringe, herligland!

– Har du kaffe da? – spurte jeg.

Hun tilbudte meg en hel kopp kaffe.

Men da hun skjønte at det ikke gikk sa hun: – To kopper da!

– Mamma er hjemme altså, du kan få en hel kanne med kaffe om du vil!

Om ikke det var nok.

Da vi kom frem til der den lille jenta skulle av – kom også lillebroren hennes frem.

Han strakte ut hendene mot meg og ville gi meg en klem.

Han sa etterpå klemmen var gitt: – God helg, vi sees til mandag!

Søstera gjorde det samme, og begge gikk ut sammen.

Merker jeg blir ydmyk og rørt.

Barn de er så spontane, ekte og ærlige.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg