Vil helst betale fullt

Jeg hadde med ei jente i ny og ne – og som jeg av og til har spurt om hun ikke snart vil ha seg et verdikort.

Men inntil da så har det blitt lite salg av nytt verdikort til henne.

Jeg ble imponert da hun på siste busstur svarte: – Jeg liker å betale full pris!

Illustrasjonsbilde

 

Vi begge begynte å le.

– Ja den var ny for meg! – svarte jeg.

De fleste vil jo ha det billigst mulig, men der finnes tydeligvis unntak.

Jeg har til og med opplevd å ha med meg passasjerer som heller vil betale mer for en enkel billett – enn å legge inn en sum som er lavere enn prisen for en enkel billett inn på et verdikort.

For hadde de kjøpt seg et verdikort hadde de fått gode prosenter i rabatt, en rabatt de tydeligvis ikke ville ha.

De kunne heller ha gitt verdikortet bort eller eventuelt kastet det med restbeløpet etterpå og allikevel ha tjent på det.

Det er tydeligvis bedre å betale full pris for å slippe å ta vare på et enkelt verdikort kan du “skjønne”.

Har også opplevd de som først betaler full pris på billetten bort – og på samme tur bort ser fordelene når andre slår til på mitt tilbud om nytt verdikort.

På ankomst kom passasjeren frem for å skaffe seg et verdikort til selv også – enda han hadde kjøpt en billett til full pris først.

Der finnes tydeligvis begge typer mennesker – mangfold kalles visst det.

Da ble det først betalt for en eller to enkeltbilletter for turen bort, og som jeg ikke kunne makulere – for tiden tillater ikke det når det har gått for lang tid etter at billettene ble solgt.

Dermed så la vedkommende inn penger på verdidelen på ankomst – det kaller jeg et godt salg.

Det var bare så dumt at de ikke slo til med en gang for å nyte godene lengst mulig, men det er jo ikke gitt meg å forstå alt her i denne verden.

Jeg liker så godt når folk får mest mulig igjen for pengene.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

1 kommentar
    1. Hadde det bare vært en eller annen nobel tanke bak, som f.eks å kjøpe bonuskort, for så å betale det man tjener vs full pris for de som ikke kan betale bussen, så ville det liksom hengt på greip. Å regelrett kaste penger ut vinduet, er imidlertid noe jeg ikke evner å forstå meg på. Uansett hvor rik jeg hadde vært, gir dette ingen mening 🤑

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg