Ordla seg litt feil

Jeg må si en må ha lov til å dra litt på smilebåndet når en person uttaler et ord litt feil.

Det kan skje oss alle – at ord kommer litt feil ut.

En eldre kar, en av mine faste passasjerer hadde gått av med pensjon og det var lenge siden sist jeg hadde sett han.

Illustrasjonsbilde

 

Han hadde jobbet i en verna bedrift og var nå ferdig med sitt arbeidsliv der.

I den tiden imens han var der var han en av mine faste passasjerer til og fra jobb.

Jeg sa at jeg savnet han på bussen, og det tror jeg han likte å høre – og det mente jeg.

Han sa: – Jeg er gått av, jeg har blitt pananist!

Det heftige var at jeg spurte om han kunne gjenta det: – Hva sa du?

Han gjentok: – Jeg har gått av vet du, jeg har blitt pananist!

Samme ordet kom to ganger: – Pananist!

Med litt godvilje så skjønte jeg jo det med en gang hva han sa, men det var så søtt sagt synes jeg.

Jeg måtte jo bare ha det med en ekstra gang.

For meg var det så koselig å se han igjen på bussen.

Jeg er takknemlig for å ha slike gledesspredere med – vi trenger hverandre.

Neste gang kan det være meg som ikke helt finner det rette ordet i den aktuelle setningen – utrolig fort gjort!

Det er i allefall gullkorn i hverdagen og som krydrer min hverdag veldig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg