Ordet Internett som ble uttalt litt feil

En eldre mann skulle her om dage kjøpe seg et verdikort.

Illustrasjonsbilde

 

Dette med verdikort var helt nytt for han, og dermed vanket det noen spørsmål rundt dette kjøpet.

Merkelig nok – på tross av sin høye alder så lurte han på om det gikk an å finne mer opplysninger om på Internett.

Men han sa det ikke slik: – Kan jeg finne mer om dette på intern-ettet?

Han hadde et tonefall på det ordet som gjorde at vi begge måtte smile litt, men jeg skjønte jo hva han mente – han var ikke så langt unna rett uttalelse.

Han fikk god innføring i bruken av verdikortet han kjøpte.

Allikevel tror jeg han ville se på mulighetene på Internett – kanskje som en bekreftelse på mine ord.

Gosselig fyr var det uansett.

Han hadde iallefall veldig lett for å spre glede i bussen.

Sånne gullkorn i hverdagen setter jeg stor pris på.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg