Munnbind i disse korona-tidene

Under denne pandemien fikk vi ikke ta inn passasjerene foran.

Sikkerheten gikk foran forståelig nok.

En mann som stod ved busstoppet gikk dermed inn bakdøra når jeg stoppet.

Mannen satte seg ned bak, og jeg kunne se at han hadde lyst til å ha seg en prat med meg.

– Hadde jeg visst det var du som kjørte, Alf Otto skulle jeg tatt på meg munnbind! – ropte han bakfra der han satte seg.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg lurte jo litt på om han trodde jeg var spedalsk, siden han sa det slik.

Men jeg valgte å tro at da hadde han satt seg foran.

På min oppfordring kom han frem til sperrebåndet i midtgangen, et sperrebånd som var satt opp til sikkerhetssoner i våre busser.

Derfra fikk vi igjen en koselig prat – nesten som i gamledager.

Han kom iallefall så nærme han kunne, og det var veldig hyggelig.

Jeg gleder meg veldig til vi får normale tilstander igjen, og til vi igjen kan ta inn våre passasjerer i fremdøren.

Savner passasjerene veldig.

Av og til når jeg kjører under disse unntakstilstandene så er det skremmende stille også i gatene og langs veien til tider.

Håper disse tiltakene vi alle gjør snart gir gevinst, og at det normale livet igjen kan vende tilbake.

For den tiden som nå ligger foran med varm vår og solfylt sommer vil vi vel alle tilbringe mest mulig sammen med de man er glad i.

Kan fort bli rastlaus om du er likt skrudd sammen som det jeg er, for i min verden betyr også familie og venner veldig mye.

God påske til dere alle.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg