Man må se føre seg en ventetid på noen måneder

Det var en stund siden jeg hadde sett han ombord i bussen – jeg lurte på om det var noe nytt siden sist.

Jeg fikk til svar at han hadde planer om å flytte – da snakker vi virkelig om å flytte.

Han hadde visst funnet ei som han likte så godt på en helt annen kant av landet og håpet på snarlig svar.

– Har du lagt inn søknad til henne? – spurte jeg.

– Ja! – svarte han kontant og smilte lurt.

Han fortsatte med en ordlegging som gav mye munterhet i bussen kan du si.

Illustrasjonsbilde

 

– Men det er jo som med NAV, man må se føre seg en ventetid på noen måneder før henvendelsen blir besvart! – sa han og blunket.

Hva svaret ble er jeg usikker på, men det så ut som han hadde god tid til å vente på et godt svar fra henne.

Svaret foreligger ikke hos meg i skrivende stund, dessverre.

For meg er det bare så fornøyelig med slike som er kjappe i replikken og aldri står i beit for å kunne ordlegge seg.

Det er for meg boost i hverdagen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg