Jeg tok feil og måtte be om unnskyldning

Jeg fikk på en gutt eller ungdom om du vil – på Grenstøl i Tvedestrand kommune og som jeg trodde hadde betalt alt for lite for sin billett.

Den billetten han viste meg gjaldt bare i fra Arendal til Tvedestrand og gutten påstod at han hadde sagt Risør til bussjåføren ved påstigning i Arendal.

Jeg må innrømme at jeg hadde mine tvil på det og lot han betale for strekningen han ikke hadde betalt for – altså videre i fra Grenstøl til Risør.

På turen tenkte jeg litt over hendelsen og jeg ville nok selv følt det veldig sårende og faktisk litt krenkende å ikke bli trodd på om man hadde rett i det man sa.

Ingen liker å bli beskyldt for å ha prøvd å lure en person dersom det ikke var sant.

Jeg valgte å ringe min kollega som hadde billettert gutten først og han beklagde at han hadde gitt feil billett til gutten.

Gutten hadde sagt Risør, men fått billett bare til Tvedestrand.

Illustrasjonsbilde tatt 3. Mars 2015 i det jeg passerer bura nede ved Snaresund i Tvedestrand kommune.

 

Da når jeg fikk dette bekreftet stoppet jeg bussen på en passende busslomme og gikk bak til gutten for å beklage min mistanke.

Han sa det går fint og jeg kunne se han smilte – han satte pris på å bli trodd på.

Jeg følte meg skamfull som hadde mistenkt han for å ikke oppgi riktige opplysninger ved ombordstigning hos min kollega.

Derfor var jeg glad for at jeg tok kontakt og fikk ordnet opp.

Man skal ikke påta seg skyld for ting man ikke har gjort.

I ettertid har jeg tenkt mye over at gutten taklet dette utrolig fint da han steg ombord hos meg.

Han bare betalte, smilte og satte seg.

Ikke alle hadde gjort det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg