Godt når man får oppklart misforståelser

En av mine faste passasjerer, en eldre mann stod i fremdøra mi for å slå av en prat.

Mannen skulle ikke være med denne dagen, man har et navn som ikke altfor mange heter og jeg tror ikke det var så mange som fikk det navnet på den tiden.

Illustrasjonsbilde. Her er jeg på vei inn mot Risøya. Dato 4. September 2023

 

Jeg spurte om navnet hans var normalt på den tiden da han vokste opp.

– Ja, det var det! – svarte han og som om dette var helt alminnelig.

Han fortsatte med å si: – Jeg har fire brødre i USA som heter det samme!

– Heter de det samme ? – spurte jeg litt undrende – for det kunne jo ikke stemme.

For navnet var ikke Knut, Ole, Peder eller Hans – for de navna var jo ganske vanlig også på den tiden.

– Nei, nei, men de har også slike navn som kanskje ikke var så vanlig på den tiden! – svarte han og lo.

Godt når man får oppklart misforståelser.

Så må jeg få sagt at jeg setter utrolig pris på når de eldre kommer bortom meg bare for å slå av en prat når jeg står på holdeplassen.

Enda større stas om de blir med meg på turen og at vi kan få en prat imens hjulene er i gang.

Har tenkt på dette i ettertid at det navnet som alle de fire brødrene hadde måtte nok være et felles mellomnavn.

Uansett, slike besøk i fremdøra det beriker min hverdag som bussjåfør.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg