Dårlig allmennkunnskap om blomster

Det er ikke til å stikke under en stol at allmennkunnskapen innen for blomster er for meg fraværende.

Jeg har nok familiemedlemmer som kan bekrefte det om du spurte.

Når det er sagt så la jeg merke til at ut fra Grenstøl i Tvedestrand her om dagen var der fine gule blomster oppover i lia.

Klart det var vakkert og jeg kommenterte det for den ene passasjeren som satt foran.

Jeg så jo at det ikke var løvetann, men kom ikke på navnet på denne markblomsten.

– Hva heter de fine blomstene som du ser opp i lia der? – spurte jeg passasjeren og med påfølgende setning:

– De ligner jo på hvitveis, men disse er jo gule!

Hun tittet opp og viste vel ikke for store kunnskaper innenfor blomster hun heller da hun svarte:

– Er det det ikke gulveis da?

Illustrasjonsbilde

 

Synes den ble litt god, begge smilte litt på den.

Det var liksom ikke bare meg som ikke hadde rett navn på stiken, men gulveis, det hadde jeg aldri hørt om.

Jeg tror nok navnet på blomsten var engsoleie, også kalt smørblomst.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg