Da noe på taket av bussen falt i sjøen

Husker jeg skulle over Varoddbroa i Kristiansand og det blåste noe helt enormt.

Jeg hadde før på turen merket at der var en klaprelyd oppe på taket på den bussen jeg kjørte, men jeg hadde jo ikke mulighet til å få gjort noe med det langs veien.

Ikke hadde jeg stige, ikke noe verktøy.

Illustrasjonsbilde tatt 17. September 2014 i forbindelse med et YSK kurs jeg var på. Her trener vi på evakuering av buss i brann.

 

På Varoddbroa kom der et smell og den klaprelyden i fra taket vare plutselig borte.

Du så stille det ble, enda som det blåste, men oppe foran hos meg fikk jeg se at beskyttelsen til ventilasjonen som er på taket fløy rett “vest” og ut i havet.

Jeg var glad for at dette ikke flydde over i motsatt kjørebane og rett i en møtende bil.

Fikk gitt beskjed til verksted om at jeg manglet en del på taket og at dette lå nå på havets bunn like før Kristiansand.

Det var en opplevelse jeg ikke glemmer – bare den lyden da dette løsnet var ille nok.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg