Offshore-VM under Tromøybroa

Jeg kom kjørende fra Kristiansand lufthavn, Kjevik.

Og da jeg nærmet meg Arendal hadde jeg en passasjer ombord som lurte på om jeg kunne ringe etter en taxi.

Han skulle nemlig til en privat adresse ute på Tromøya utenfor Arendal.

Den gangen kjørte jeg en Ford Ecoline, og den var å betrakte som en limousine.

Bilen hadde skinnstoler med armlener – rene stresslessene, og små spotlights i taket.

Utrolig sprek doning, behagelig å kjøre.

Jeg sa til passasjeren at jeg kunne ringe han jeg kjørte for, og høre om pris og høre om bilen jeg kjørte var ledig etter endt tur.

Som sagt så gjort.

Fikk en pris som passasjeren mer en gladlig ville betale, og bilen var ledig.

Da kunne han bare la alt av bagasje bli liggende, og ingen bytting av bil.

I det vi kom til Tromøybroa sto trafikken helt stille.

NGP2009-9

Illustrasjonsbilde

Jeg husker jeg skrudde på nærradioen, og der gikk startskuddet for båtene i offshore-VM.

Der kunne vi sitte godt i ro og mak, i behagelig temperatur og se båtene live suse forbi rett under oss.

Vi hadde førsteklasses plass.

Da alt var over, kunne vi sette hjulene i gang.

Og jeg kunne se at passasjeren var mer enn fornøyd.

Han ville til og med betalt mer for turen enn hva som var avtalen.

Og jeg sa bare: – Vi holder oss til avtalt pris!

Men veldig gøy når passasjerene er fornøyde.

Denne gangen fikk han det lille ekstra – gratis.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg