En gutt bytta gladlig plass

En ung gutt ble spurt om han kunne være så grei å bytte plass.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg fikk nemlig inn ei mor med et 2 års gammelt barn og jeg ville så gjerne ha henne ved siden av sitt eget barn.

Da spurte jeg gutten høflig og fint:

– Kan du være så grei å flytte deg til den flotte jenta som sitter bak deg, eller vil du ha ansvaret for et 2 års gammelt barn?

Det valget var visst veldig enkelt.

Han var ikke sen med å flytte seg bak til jenta bak seg.

Om det var henne på raden bak som fikk han til å flytte eller om det var på grunn av ansvaret for barnet han ikke ønsket – det vet jeg ikke.

Men det gikk smertefritt og raskt.

Det er uansett best for både mor og barn at de får reise sammen og sitte nær hverandre på turen.

Tenk litt på det om du sitter alene i et dobbelt-sete på bussen.

Er der flere som sitter i et dobbelt-sete alene er det absolutt enklest for to voksne å sitte sammen, slik at mor får ha tilgang til sitt barn på reisen videre.

En sekk eller ei veske må iallefall ikke hindre noen i fra å få sitteplass.

For jeg vil at alle skal føle seg velkommen ombord når jeg kjører.

Alle skal få sitte trygt og godt.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg