Fikk en kassett

Jeg har kjørt en del skoleelever opp igjennom årene, og enkelte har jeg fått god kontakt med.

Ei skolejente på videregående stilte meg spørsmål og som jeg på daværende tidspunkt ikke skjønte hvorfor jeg ble spurt.

Et av spørsmålene var om jeg kunne si hva slags musikk jeg likte.

Jeg husker jo ikke alltid hva sangen eller artisten heter, og det gjorde jeg ikke den gangen heller.

Men med å forklare i form av litt nynning hadde hun ofte svarene på hvem og hvilken sang som det kunne være.

Dette skjedde flere ganger på turene til og fra skolen.

Vi begge er glade i sang og musikk..

Jeg måtte jo prøve å vise mitt brede musikksmak-register med å ta flere forskjellige artister og diverse melodier.

Da hun noen dager senere kom på bussen hadde hun med seg en kassett.

Og den var fylt opp med mine favoritter, de jeg for kort stund siden hadde nynnet og sagt til henne.

Den kassetten fikk jeg.

Ble både glad og veldig satt ut.

Følte et øyeblikk at jeg hadde selv vært med på å forme kassettenes innhold, nesten som om den var bestilt.

Den kassetten ble iallefall spilt ofte i bussen når jeg kjørte.

Tror skoleelvene også likte den.

Dessverre så ble den kassetten borte.

Den ble stelt, og jeg måtte bare innrømme for henne at tapet var stort, og jeg kunne ikke noe for det.

Det må ha vært flere som kunne tenke seg den, eller kanskje var det noen andre passasjerer som var gørrlei den.

Endelig borte, liksom.

Vet bare at ofte ropte ungdommene bak: – Opp med musikken, Alf Otto!

Dette med kassetten får jeg nok aldri vite – hvor ble den første av de to hen?

– Det gjør ikke noe! – svarte hun.

– Jeg lagde to, så du skal få en til!

Tenk, hun hadde en ekstra kopi på lur.

Ordet takknemlig var ikke dekkende nok.

Raust, omtenksomt og fint gjort.

For meg gode minner.

Vil dele en av sangene som var på denne kassetten.

Kanskje der er flere som liker slik musikk?

Og kanskje er der flere som får frem gode minner fra svunnen tid med å høre denne.

Her sunget av Jan Christian Johansen

 


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg