Passasjeren som slo seg vrang

Jeg hadde vært på tur i Sverige og skulle hjem med fergen fra Strömstad til Sandefjord.

Traff tilfeldigvis en kollega der etter at vi hadde parkert ved terminalen.

Vi stod etter hverandre.

Begge skulle inn for å hente billettene til hver vår gruppe.

Det vi to ikke visste var at mens vi var borte for å ordne det – hadde en av hans passasjerer kommet seg inn i min buss.

Vi stod der med to like busser, med lik farge og logo, så slik sett så var det kanskje fort å ta feil.

Men enkelte av mine passasjerer skjønte fort at han ene hadde ikke så mye inn i vår buss å gjøre.

Og viste han ut på en grei og høflig måte.

Dette ble for mye for den reisende, og full som han var – så ble det litt lyd og krangling.

Fergemannskapene fikk se dette og de tok seg av denne fulle passasjeren.

Vi kom ut med billettene, så ingen av oss to sjåfører så selve situasjonen.

Min kollega ble informert om hva som hadde skjedd.

Han prøvde å megle, for han ville så gjerne ha den fulle mannen med seg hjem til Norge.

Min kollega ville ta det fulle ansvar for mannen, og kona til mannen det samme, men det hjalp ikke!

Fergefolkene hadde sett mer enn nok til mannens oppførsel, så han ble nekta adgang ombord i båten.

Så vi dro derfra med begge bussene – uten denne fulle mannen.

Båten ville selvsagt ikke vente på at den berusede personen ble edru.

Mannen ble igjen på svensk side.

Til et opphold av en lavere standard enn hjemme, og til en noe høyere kostnad.

Han fikk nok ikke tilgang på noe mer i baren.

Plutselig var ikke returen inkludert i prisen for hans del.

Men den kom i tillegg, pluss, pluss, pluss vil jeg tro.

Kan være greit å vite for den som må drikke og dra på tur.

God oppførsel er greiest og billigst.

– Bør ikke bli så flaut heller! – vil jeg si.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg