Speedvairen hoppet av

Jeg kom ut på E-18 og kjørte den gangen en av de bussene som hadde midtstolpe i frontruta.

Dette er mange år siden, men husker det fremdeles veldig godt.

Illustrasjonsbilde. Er ikke sikker på om det var denne bussen jeg hadde dette problemet med.

 

Det var en gammel buss, og ikke en buss av dagens standard akkurat.

Plutselig ville ikke bussen lystre lengre når jeg tråkka ned speed-pedalen.

Bussen gikk kun på tomgang liksom.

Jeg fikk heldigvis stoppet i ei busslomme, og var takknemlig for at jeg ikke ble stående i selve trafikken.

Heldigvis hadde jeg også da med meg litt verktøy.

Jeg krøp under og fant både vaieren og stedet der vaieren skulle sitte.

Fikk skrudd dette på plass, og var takknemlig for at det lot seg fikse såpass enkelt.

Ikke hver dag man må gjøre slike oppdrag i pen-skjorta og med passasjerer ombord.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

1 kommentar
    1. Jeg var ute for akkurat det samme, men jeg kunne “fikse” feilen fra sjåførstolen. Bussen hadde frontmotor og innvendig motorkasse. Da jeg åpnet denne, så jeg at et kuleledd var gått fra hverandre. Jeg satte det sammen igjen, men ved første tråkk på gasspedalen gikk leddet fra hverandre igjen. Hmmm. Da ofret jeg skolissa mi og bandt leddet sammen. Så kunne jeg kjøre videre med fornøyde passasjerer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg