En servitør tok heimlich-manøver på meg

Hadde henta to skoleklasser oppe ved Brennabu leirskole.

Bilde er tatt 07.09.07 ved Brennabu leirskole. Plassen ligger på Vaset i Valdres – i Vestre Slidre kommune.

 

Og på vei til Sørlandet igjen kjørte vi nedover Numedalen.

Vi skulle etter hvert ha oss litt mat som var bestilt.

Jeg var jo med gruppa og lærerne inn, og spiste meg god og mett.

Da jeg skulle til å gå – kom en servitør bak meg og tok heimlich-manøver på meg.

Og i det han slapp taket sa han: – Åh, der er plass til et kakestykke også!

Han geleidet meg til et bord der det stod kaker og kaffe.

Da fikk jeg et godt kakestykke og en kopp kaffe også av han.

Jeg ble takknemlig for tilbudet, rausheten og satte meg ned igjen.

Men måten jeg ble sjekka på – om jeg var forsynt, den var ny for meg.

Han skal bare være glad for at ikke hele middagen kom opp igjen, for han trykka til kan du si.

Men det var god mat og trivelige folk.

Kjører gjerne slike folk igjen, og stopper mer enn gjerne der for nye matopplevelser.

Du for en fin natur vi har i vårt land.


 

 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg