Reiselederen hjalp meg med å finne havna

Jeg har som tidligere nevnt vært noen få ganger i Göteborg med forskjellige grupper.

På vei til hotellet etter en dagstur i områdene rundt ble det litt uklarheter i hvor båten skulle gå i fra dagen etter.

Noen sa at båten skulle gå fra en havn i selve byen, mens andre sa at båten skulle gå fra den gamle plassen – som den alltid hadde gjort.

Illustrasjonsbilde

 

Reiselederen hadde også ringt flere av sine kollegaer og samarbeidspartnere selv, men de gav også motstridende svar.

Til og med drosjene i byen hadde heller ikke klarhet i dette på det tidspunktet.

Det eneste de alle visste var at båten skulle endre havn.

Jeg var heldig som hadde med meg en lokalkjent reiseleder fra Göteborg.

Foreslo for henne å kjøre turen bort for å spørre de ansatte på selve terminalen, de måtte da vite alt om endringene.

Da fikk jeg også sett traseen bort, smart?

Reiselederen ville gjerne bli med på det.

Tok da med meg de i gruppa som ville ha seg en liten ekstra kjøretur.

For noen er litt lik meg – vi får aldri nok kjøring!

Mange ble med enda vi allerede hadde kjørt 17 mil den dagen på sightseeing.

Allikevel så ble mange med, og det var jo bare koselig – tok det som et stort kompliment.

Jeg fikk til slutt tak i de rette opplysningene med hensyn til båt-avgangen for dagen etter.

Dagen etter mens vi ventet på å kjøre ombord var der andre busser som fikk klarhet i dette noe sent.

Noen kom inn på havna som ei kule, og jeg kunne se at enkelte sjåfører var rimelig stressa.

For de hadde tydeligvis brukt dyrebar tid i kø i morgenrushet der i Göteborg by.

Mange hadde først kjørt til feil havn inne i selve byen, og da gikk tiden fort.

Så når en da opplever slike ting – er det fint å se hva et godt forarbeid har å si.

Jeg kunne starte dagen og reisen med senka skuldre.

Satte pris på at jeg hadde folk der som kunne gi meg riktige og gode opplysninger – og i tide.

Sist men ikke minst, jeg hadde en reiseleder som syntes det var gøy å kunne hjelpe.

Hun var veldig serviceinnstilt og hun hadde et godt humør.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg