Gjestfriheten

Som jeg har nevnt i tidligere innlegg – så fikk jeg gleden av å være sjåfør på en av to busser til Russland.

Noe som slo meg var gjestfriheten til russerne.

En enorm stor gjestfrihet til de vi besøkte.

Noen av oss sov i bussene for å holde vakt på bussene, mens andre i gruppa ble innkvartert inne hos enkelte familier i Russland.

Bilde er fått og lagt ut med tillatelse av Anne Lena Aakre Olafsen, en av deltagerne på turen i året 1999.

 

Dette var et av de husene vi ble innkvartert i.

I tillegg inviterte noen av dem vi overnatta hos inn ekstra unger i fra nabolaget, slik at de også fikk ta del i besøket fra Norge.

Husker spesielt en familie som overlot sin dobbelseng til to av gjestene – til et eldre ektepar fra Norge, mens de selv lå trangt sammen med barna på et annet soverom.

Hvem av oss ville hatt overnattingsgjester om man var uten strøm og uten innlagt toalett?

Selv med de begrensa middlene de hadde – så hadde de allikevel hjertevarme og omtanke for andre.

Der det er hjerterom er det husrom.

De var rause og gav av det de hadde.

Jeg for min del blir fylt med takknemlighet og stor respekt etter å ha opplevd en slik tur.

Rett og slett mange sterke inntrykk.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg