Visakortet som forsvant

En passasjer fòr opp fra bussete, det var som en veps hadde stukket han i baken.

– Deger’n, visakortet mitt er borte! – sa Jonas.

Illustrasjonsbilde

 

Det var et mirakel at han ikke fòr i taket og fikk dunka hode sitt på turen opp.

Jonas ble veldig ute av seg, og begynte å lete.

Han leita over alt, og jeg kunne se at bekymringen steg i takt med fargen i ansiktet.

Jeg prøvde å gi han noen tips om hvor et visakort kan være.

For det kan fort ligge i selve lommeboka – bare på en annen plass, men der var det ikke.

Ikke lå det ved mobilen heller.

Men etter hvert kom det i fra Jonas: – Du så flaut, det lå i lomma på buksa!

– Jeg skal aldri mer ha bukser med flere en to lommer! – la han til og lo.

Han kunne informere meg om at den buksa han gikk med – den skulle nå kastes.

For den hadde for mange lommer å holde styr på.

En fin slutt siden visakortet kom til rette.

Og for meg en artig historie, en historie som også er helt sann.

 

Navnet er selvfølgelig byttet ut.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg