Tok en spøk for en ung mann

Denne posten bør ikke sarte sjeler lese, ei heller de som er kritiske.

De bør bare skrolle videre og lese andre viktige nyheter eller historier.

Men jeg hadde her forleden med meg en av mine faste passasjerer – en ung mann i sin beste alder.

Vi måtte jo under disse tidene sitte adskilt fra hverandre, men ikke lengre vekk fra hverandre enn at vi kunne prate sammen.

Illustrasjonsbilde

 

I bussen var det da bare meg og han, og som du skjønner så kjenner jeg han godt – vet at han tåler en aldri så liten spøk.

Vi hadde kjørt et godt stykke, og på stoppet som da lå foran oss så jeg at der stod der ei jente på rundt hans alder, og visste at hun også skulle være med.

Da i oppbremsingen inn til busstoppet hennes sa jeg til han: – Var det henne du likte så godt!

Det blikket på gutten var ubetalelig.

Jeg så han i inne-speilen.

Han svarte: – Hva – jeg? – i det han smilte fra øre til øre.

Jeg tror nok dette var ei han innerst inne likte og liker godt, for han smilte bredt.

Etter at hun var kommet seg inn bakdøra måtte vi begge smile.

Hun merket ikke noe.

Da vi i byen skulle slippe henne av sa jeg til han: – Så du hun blunket til deg?

Det var jo bare vas, men jeg kunne ikke la være – jeg liker å trekke litt.

Videre ned bakken måtte vi begge smile av det hele.

Tror han var glad for at ikke jenta hørte noe av dette.

Jeg kunne ikke gjort denne spøken med hvem som helst.

– Ment jeg vet du tåler en spøk! – sa jeg.

Det var han enig i.

Jeg tror det ble en tur vi begge vil huske tilbake på som gode minner.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg