Passasjeren med den tunge kofferten

Noen er veldig flinke til å pakke når de skal ut og reise.

Av og til så lurer jeg på om de har med seg skift i det hele tatt når jeg hører de skal på overnattingstur til helgen.

Mens andre de har med seg kofferter som om de skal jorden rundt selv om de bare skal sove borte kun en enkel natt.

Illustransjonsbilde

 

En gang skulle jeg hjelpe en person med sin koffert.

Skal jo ikke si hvilket kjønn det var, man skal jo ikke ha noen diskriminering her – men det er det kjønnet du tror, ja.

Kofferten så jo overkommelig ut med hensyn til både vekt og størrelse der den stod så fint, men i det jeg tok tak i håndtaket var det inntrykket slettet ut med øyeblikkelig virkning

Kofferten stod som skrudd i asfalten.

At det går an å få plassert noe så tungt i en vanlig koffert – skulle tro den var fylt med jern eller det som tyngre var.

Jeg kunne ikke dy meg – så jeg sa til vedkommende: – Jeg tror ikke du har glemt noe hjemme! – og smilte i det jeg tok sats og løftet den opp.

Heldigvis så er lukene på bussen såpass lave at det gjorde lastingen enklere.

Kofferten kom seg med til slutt.

Kunne ikke annet en å smile – heldigvis, det gjorde passasjeren også.

Håper bare ikke at vedkommende tok seg nær av det – det var isåfall ikke meningen.

Husker bare at en så tung koffert har jeg aldri i livet hatt med meg – hverken før eller siden.

Skal tro om det var en test fra en eller annen.

Skulle likt å vite hva den inneholdt, for den må den reisende ha fylt opp med det tyngste som fantes i hjemmet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg