På vei hjem fra jobb ringte plutselig mobilen

Jeg har ofte med meg en hyggelig mann ved navn Per Julian – og som jeg har fått lært mer og mer å kjenne.

Han har fortalt meg en del fra sitt liv, om sin familie og han har også gitt meg en tillit som er enestående.

Vi har vel vært innom de fleste emner gjennom årene der han har vært min passasjer.

Han fortalte meg blant annen om at han søkte seg nordover i militæret – bare for å komme nær sin bestefar.

Illustrasjonsbilde

 

Bestefar var en som han skjellen så, det var en bestefar som itillegg hadde høy alder.

Da Per Julian etterhvert kom seg i tjeneste der nord fikk han bare en kort tid sammen med sin bestefar.

Foto: Per Julian Anfinsen.

 

Bestefaren gikk bort, og Per Julian måtte en dag istedet bære sin bestefars kiste.

De to hadde planer om å fiske sammen, dra på mange turer og bare vært sammen – slik ble det ikke.

Da han fortalte meg om dette må jeg si at jeg kjente litt på lengsel selv etter de av mine som har gått bort.

Jeg blir ydmyk når jeg får tilgang på en slik samtale på bussen.

Per Julian har også gitt uttrykk for at han ønsket seg en jobb og hadde lyst til å få seg sertifikat, men økonomien satte en stopper også for den planen.

Jeg kom med et forslag til en arbeidsplass i distriktet, et forslag jeg så han satte pris på å få.

En dag jeg var på vei hjem fra jobb ringte plutselig mobilen.

Da fikk jeg høre at Per Julian hadde fått seg jobb der jeg anbefalte og sertifikatet var nå påbegynt.

Han var mer en glad, og han ville bare ringe meg for å takke.

Jeg blir så takknemlig for slike samtaler – fra en så fin ung mann som har livet føre seg.

Nå så han lyst på fremtiden, og jeg kunne formelig se han smile fra øre til øre.

Ordet suksess liker jeg godt – veldig godt, og ikke noe mindre når jeg ser at det går andre vell.

Viktig å kunne glede seg på andres fremgang og lykke – det gir glede for en selv også.

Prøv, så skal du se.

Misunnelse er ikke noe godt, det tærer bare på en selv.

Samme er det med å bære nag til noen.

Nei, vi bør alle blir flinkere til å oppmuntre hverandre, fremsnakke hverandre og tro det beste om hverandre.

Da blir det lettere å glede seg over andres lykke.

Sist, men ikke minst – man blir glad og oppmuntret selv også.

 

Skrevet og publisert med tillatelse.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg