Noen tanker til ettertanke

Av og til når jeg setter meg ned, kanskje for å høre litt fin musikk – da kommer ofte gode minner frem.

Det å mimre og ta frem gode opplevelser, få dem ned på maskinen min er derfor en fin måte å sortere tankene mine på.

Håper dere som leser også liker det som jeg deler.

Sommeren i 2019 hadde jeg faktisk et lite jubileum som bussjåfør.

Da hadde jeg være i bransjen i 30 år.

Den tiden har gått fort.

Jeg ser jo passasjerer som jeg hadde den gangen med meg til barnehagen, de er ofte meg nå og med sine egne barn.

Da skjønner man at tiden går fort, fryktelig fort.

Selv føler jeg meg uendret.

Illustrasjonsbilde fra Vestlandet, tatt 26.05.07.

 

Liker fortsatt å være bak rattet, treffe mange koselige mennesker, og som ofte gir meg så utrolig mye.

Noen ganger er det bare koselig prat med litt tull og vas, men det kan også bli dype samtaler der sorg, savn og minner blir en del av samtaleemnene.

Vet jo litt om hva det vil si å miste noen – personer som stod en nære og som brått ble borte.

Jeg kunne hatt diplom i det å lengte, så det å savne vet jeg egentlig alt om.

Derfor er det også for meg en liten terapi i det å kunne få tilgang til andre som av og til er i samme situasjon.

Der passasjerer, voksne mennesker velger å sitte litt igjen på endestasjonen, og der tårer kan få lov å trille – det er lov.

Da hjelper det lite å ha uniform, da kan tårene bare komme på noen og enhver.

Så har jeg også hatt gleden av å ha med meg kokkelærlinger og som mer enn gjerne delte rundt seg av gode triks ifra faget.

Han ene skrev jeg om tidligere i et eget blogg-innlegg “Kokkelærlingen”.

Til og med erfarne husmødre måtte da flytte seg fremover for å få med seg siste nytt innen kokkekunst.

Slike opplevelser beriker meg som person, det gir meg så utrolig mye – det å treffe mennesker i ens hverdag.

Blir rett og slett på godt humør av det – lærer noe nytt hver dag.

Derfor trives jeg så godt med å kjøre buss.

I mitt rullende kontor har jeg alltid noe nytt å se på hele tiden.

Alt ifra soloppganger og solnedganger, ja fullmånen som lyser så fint – ingen dag er lik.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg