Noen kan det med å signere

I tiden da jeg kjørte på Telemark Bilruter skulle jeg på turen innover i de indre bygder levere ei pakke langs veien.

På ankomst stod der en ung gutt og ventet spent på ei pakke.

Han stod der på vegne av sin far, og jeg spurte pent om han kunne signere et fraktbrev.

– Klart jeg kan det! – svarte den gutten og tok tak i kulepennen og fraktbrevet jeg gav han.

Jeg så føre meg noen kråketegn til signatur i det jeg gikk bak i godsrommet for å hente pakka.

Men da jeg fikk kulepennen og fraktbrevet signert tilbake fikk jeg nærmest hakeslepp.

Han signerte med noen bokstaver og en skrift som tilsa at han virkelig kunne føre en penn.

Hadde jeg visst at jeg skulle begynne å blogge på sikt skulle jeg tatt et bilde av denne fine underskrifta – for det var et kunstverk.

 

Illustrasjonsbilde

 

Jeg spurte gutten om han likte å tegne, og det gjorde han – ja det var lett å se, for maken til skjønnskrift har jeg aldri sett hos en gutt i den alderen.

Tenker han kunne være rundt 15 år den gangen.

Noen ting glemmer man aldri, dette er en av de opplevelsene som sitter enda.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg