Når nøklene ikke ble hentet

Jeg gikk gjennom bussen og fant både adgangskort og nøkler tilhørende en av mine faste passasjerer.

Det var lett å se fordi der var bilde av et kjent ansikt på adgangskortet.

Denne personen ville sikkert like å få dette igjen og gjerne før helgen – det hadde jeg satt pris på om det hadde vært meg.

Jeg søkte på de plattformer jeg hadde tilgang på for å finne hennes telefonnummer, men det uten hell.

Da tok jeg å ringte hennes arbeidsplass og fikk de til å viderekoble meg direkte til henne.

Illustrasjonsbilde

 

Hun ble selvfølgelig overrasket over hvordan jeg hadde fått hennes telefonnummer.

Jeg tror hun hadde hemmelig nummer skjønner du – det hadde jeg også hatt med en slik stilling hun hadde.

Heldigvis ble hun glad for at jeg hadde en god forklaring på hvordan jeg fikk tak i henne.

Hun ble også glad for at jeg hadde tatt vare på disse nøklene og adgangskortet hennes.

Vi avtalte tid og sted for henting, men merkelig nok – hun stod der ikke.

Jeg ble stående der på endestasjonen i noen minutter i håp om at hun snart dukket opp, men det gjorde hun ikke.

Da tok jeg vare på dette i min pilotkoffert, så fikk jeg se om hun dukket opp i løpet av den kvelden.

– Om ikke fikk jeg levere det inn via internposten vår! – tenkte jeg.

Man skulle tro man stilte opp i god tid når man har en avtale og spesielt når en annen person prøver å hjelpe.

Ikke mange som vil ha slike ting på vidvanke skulle jeg tro.

I skrivende stund har hun fått sine nøkler og adgangskort tilbake.

Det ble levert personlig tilbake dagen etter da hun igjen tok bussen med meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg