Nå synger sjåføren også

Jeg stod å ventet på min bussavgang ved rutebilstasjonen.

Ombord var de tre faste mennene jeg pleide å ha med meg og som hadde hatt sin daglige tur på cafe.

Illustrasjonsbilde. Bilde er tatt på vei ut ifra Harekjær 19. Juni 2015 – siste skoledag før sommerferien det året.

 

Litt rolig der foran i bussen hadde jeg på denne fine melodien i høyttalerne, men kun fremme hos meg, sunget av av Fernandos

Trykk på linken om du vil høre den selv.

 

Da kunne jeg høre den ene av de mennene si: – Ådu, det er en god gammel sang du!

Dette var en melodi som tydeligvis dro frem gode minner for han ene.

Det var også tydelig at der var ingenting feil med hørselen på de, fordi de andre mennene bekreftet samstemmig det samme at det var en god gammel sang.

Jeg ble med å nynne litt på koret, for såpass engelsk kan jeg også at jeg kan synge: – “green green gras of home”!

Tror du ikke – de hørte det også, enda det var ikke meningen.

– Nei nå synger bussjåføren også! – og de smilte og det ble en så god stemning oss fire imellom.

Jeg svarte: – Skal vi ikke ta en dans også, gutter? – men da måtte jeg kjøre – for ellers hadde bussen blitt forsinket.

Skulle ikke forundre meg om de ville danset også før vi forlot rutebilstasjonen om tiden hadde tillatt det.

I så fall måtte de ha danset alene, for det å danse – det kan ikke jeg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg