Mannen som skulle til Bergen

Normalt så reiser de som skal langt tidlig om morgenen.

Denne karen ville ut å reise – først til Oslo, deretter til Bergen – det var jo greit det, men han startet sin reise langt utpå dagen.

Da vi kom til Vinterkjær kastet han ut en søppelsekk som sprakk i det den traff bakken – det var hans koffert kan man si.

Klær og ting lå strødd.

Illustrasjonsbilde

 

Pluss han tok med seg ut flere poser og en veske – såkalt klar for tur videre med en ekspressbuss tydeligvis.

Utrolig mye bagasje som han hadde pakket med seg, han måtte ta det i to omganger for å få med seg alt.

Jeg dro videre mot Tvedestrand, men skjønte lite hvorfor han stod der fremdeles da jeg kom i retur.

Han bare håpet at der snart kom en ekspressbuss, det var svaret jeg fikk.

Jeg tror ikke han helt visste når de kom og om de kom med hensyn til korona-viruset.

Dagen etter kom samme mann på igjen, da nede i byen.

Da skulle han bare en kort tur.

– Er ikke du i Bergen? – spurte jeg han litt forvirret.

– Nei, den turen tar jeg siden! – sa han og gikk ut.

Han var ikke så snakkesalig da.

Det vet jeg at skal jeg på langtur så setter jeg med inn i om der går buss, tog, båt eller fly dit jeg skal.

Jeg legger ikke ut på tur uten å ha forsikret meg om at dette er gjennomførbart, og sjekker at bagasjen jeg har med meg forblir i min koffert under hele turen.

Sist, men ikke minst – at turen starter i tide, altså tidlig nok på dagen.

For skal man korrespondere med andre alternativer er god tid et must.

Det er slik jeg er, tenker og tror.

Noen liker å ha dårlig tid, bare se alt an liksom.

Slik er ikke jeg.

Kun når campingvogna er bak, da kan man loffe rundt og ta ting som det kommer, men det er jo godt vi er forskjellig.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg